Мої доробки









 Календарне планування з української мови в інтегрованому курсі       

3клас

1.Розповідь «Мої враження від подорожей влітку»

2.Робота над текстом Ганни Остапенко «Веселка щастя для України або Дива діда Оксеника». Аналіз прочитаного твору.

3.Куди вирушати далі? Складання діалогу.

4.Ганна Остапенко « Перша знахідка». План твору.

5.Емоції під час подорожей. Вплив емоцій на здоров’я людини.

6.Ганна Остапенко « У лісі».Знаходження у тексті відповіді на поставлені запитання.

7. Як спланувати подорож? Запис маршруту.

8. Засоби змістового зв`язку між реченнями в тексті (слова: він, це…; лексичні повтори, близькі за значенням слова).

9. Звертання, розділові знаки при них. Побудова речень зі звертаннями.

10. Складання  асоціативної таблиці до прочитаного тексту.

11. Створення простих медіатекстів.       

12. Опис власних емоцій та емоцій співрозмовника, форми мовленнєвого етикету.

13. Вербальні та невербальні засоби у спілкуванні.

14. Мовні кліше.

15. Ключові слова та фрази для розуміння основного змісту почутих повідомлень.

16. Тема і основна думка медіатексту.

17. Створення опису за малюнком, тест-опис.

18. Використання різних типів речень у висловлюванні.

19. Поширення речень за запитаннями та схемами.

20. Перебудова речень: об`єднання двох простих речень в одне просте з однорідними членами.

21.Графічне зображення інформації.

22.Складання розповіді  на основі коміксу.

23.Короткі дописи у захищених цифрових мережах.

24.Редагування тексту .

25.Експерименти з звуками  , словами. Кросворди , ребуси.

26.Складання і запис повідомлення .

27.Правдива і неправдива інформація.

28.Інтернет ресурси  для дітей.

29.Види телевізійних програм.

30. Маніпуляція в медіа.

31.Створення ілюстрації до тексту.

32.Підсумок 


Українська мова в інтегрованому курсі

ІІ семестр

1.      Висловлення власних думок і почуттів з приводу переглянутих простих медіатекстів.

2.     Факти і судження у текстах.

3.     Захист власної думки ,наведення аргументів.

4.     Складання письмових висловлювань на основі побаченого(почутого).

5.     Формулювання запитань за поданими відповідями.

6.     Складання діалогу «Незнайома вулиця».

7.     Переказ твору за складеним планом.

8.     Типи текстів.

9.     Складання запитань різної спрямованості: до змісту твору, до автора, до читача.

10.Аналіз тексту. Визначення логічної послідовності подій.

11.Письмовий переказ тексту з елементами опису.

12.Незнайомі слова. Робота зі словником.

13.Елементи сюжету: зав’язка, розвиток дії,  кульмінація ,розв’язка.

14.Читання та аналіз схем( графічні  зображення, малюнки).

15.   Великий син українського народу-Тарас Шевченко.

16.Декламування улюблених творів Кобзаря.

17. Поради щодо успішного публічного виступу.

18.Складання простого візуального медіапродукту (листівка, комікс, колаж).

19.Запис маршруту для подорожі Україною.

20.Визначення настрою твору. Роль емоцій у житті людини.

21.Народні приказки та прислів’я про погоду.

22.Складання загадок про рослини, тварини,  явища природи.

23.Ключові слова у тексті, їх роль у розумінні твору.

24.Художній і науковий опис.

25.Пам’ятки культури Яворівщини.

26.Складання розповіді «За що я люблю своє селище».

27.Створення простих медіатекстів  (інтерв’ю).

28.Стислий переказ твору.

29.Засоби впливу на радіослухачів(інтонація, тембр,  музичний супровід).

30.Реклама, її призначення.

31.Створення колажу « Який я».

32.Сфери спілкування: навчання, сім’я, дозвілля ,послуги. Різні види тональності(звичайно ,фамільярно ,вульгарно).

33.Текст-розповідь «Що робить мене щасливим?»

34.Складання кросвордів ,ребусів.

35.Підсумок за рік




  
 Українська мова в інтегрованому курсі
Тема. Опис зовнішності людини (друга)
Девіз уроку:
Зібратися разом - це початок
Триматися разом- це прогрес.
Працювати разом- це успіх !

І..Ранкова зустріч.
1.1 Щоденні новини
1.2 Пісня "Тому хто біля тебе руку дай, руку дай...."
 Станем разом ми у коло 
Скільки друзів - глянь навколо
Руку другу простягни
Другу приємне слово скажи..   ( компліменти)
 -Як ви підтримуєте дружбу?
1.3 Визначення настрою
ІІ.Повідомлення теми і мети уроку
Отже , на сьогоднішньому уроці ви маєте познайомити нас із своїм другом, тобто маєте усно скласти текст-опис зовнішності людини.
 Самооцінювання вміння складати текст-опис .
ІІІ. Опрацювааня нового матеріалу
  1.- Для чого  людини потрібно вміти описувати людину?
2.Ознайомлення із текстами різних стилів.
Висновок ; щоб вміти описати зниклу особу, чи злочинця.  
3.. Сенкан " Друг"
4.    Опрацювання плану
 План 
І.Хто ця людина?
ІІ.Що найперше впадає у вічі в її зовнішності ?
а) зріст, постава
б) риси обличчя , очі, губи, ніс
в) волосся , зачіска
г) улюблене заняття
ІІІ. Загальне враження, висновок про людину, або ваше ставлення до неї
IV. Гра " Художник"
V. Фізкультхвилинка 
 Пісня -руханка " Дружба"
VI. Робота у парах " Опис за малюнком обличчя друга"
7VII. Гра з ЛЕГО
 Повторення органів чуття( покласти цеглинку на відповідний  орган чуття, яким ми сприймаємо зображений предмет)
VIII. Робота у щоденнику вражень 
Продовж речення 
Я  поважаю свого друга за те, що ....
Я ціную свою подругу  за те, що ....
IX. Опис друга за планом.
X . Підведення підсумків
XI . Самооцінювання вміння описувати людину.
XII. Бесіда про віртуальну дружбу , визначення позитивних і негативних сторін.
  


Свято осені

Свято Осені

 

 

1-й учень. Вітаємо вас, гості милі,

Вітаємо щиро на святі у нас.

Спасибі, що всі свої справи лишили

І знайшли хвилинку, щоб прийти до нас.

 

2-й учень. Ми свято Осені підготували,

У нього ми всю душу вклали.

Якщо сподобається вам,

То плескайте завзято нам!

Під музику до залу заходять діти.

 

Учні:

Куди літо полетіло

З ароматами п’янкими?

Мабуть, осінь заховала

За горами золотими.

Ще по-літньому навколо

Квітне зілля, пахнуть трави

Посміхається із неба

Сонце тепле та ласкаве.

Але серце не обдуриш

Ти малюнками природи!

Осінь порається в лісі,

Коло річки й на городі.

На зорі холодні роси

Обмивають всі долини,

Жайворонок стоголосий

У далекий вирій лине.

Соловейко не співає,

Причаївся десь у листі,

І калина, мов красуня,

У червоному намисті.

Літо бабине на вітрі

Полетіло десь у поле –

Перший вісник, що вже літо

Не повернеться ніколи…

 Пісня ,, Осінь, осінь, осінь........"

 

Заходить Осінь під музику.

 

Осінь.

Я Осінь-чарівниця,

Гуляю тихо в гаю,

У золоті шати усе я одягаю.

Калиноньці-сестричці дарую я намисто,

Червоне, полум’яне, напрочуд променисте,

Березам жовті віти у коси заплітаю,

А верби і тополі в нове вбрання ховаю.

То промайну у гаї, то покажуся в лісі,

То сірим горобцем проскочу я по стрісі,

То лебедем у жито, то соняхом на полі, а зараз я на святі

У вашім дружнім колі.

 

Ведучий:

Здрастуй, осінь! Ми раді тобі, чарівна красуне, будь почесною гостею на нашому святі.

Діти, давайте привітаємо Осінь вірши­ками, які ми для неї вивчили.

 

1-й учень. Осінь в гості завітала,

Пензлик з фарбами дістала,

Обійшла поля, гайочки,

Розмальовує листочки.

 

2-й учень. Жовте листя, червоненьке,

І багряне, і руденьке.

Осінь всюди поспішає,

Нас плодами пригощає.

 

3-й учень. У вирій птахи відлітають:

Гуси, граки, журавлі...

Ось і остання вже зграя

Тихо курличе вгорі.

 

4-й учень. Золота красуня —

Осінь-чарівниця,

По землі ступає,

Золотом іскриться.

 

5-й учень. Коли вона загляне в сад,

Наллється соком виноград.

Чудові яблука — ранет —

Солодкі стануть, наче мед.

 

6-й учень. Як помандрує по гаях

З чарівним пензлем у руках —

Все розмалює на путі,

Берези стануть золоті!

 

7-й учень. Стоять, немовби у казкових шатах,

Берези в золоті із низу догори.

Природа теж готується до свята

Чарівної осінньої пори.

Звучить пісня

 

Осінь.

Щедрими врожаями

Повниться земля.

Дякую вам щиро –

Я до вас прийшла

Не сама, з синами

Я завжди ходжу.

І усю роботу з ними я роблю.

- Сини, мої – осінні місяці, де ви?  Агов!

 

Виходять осінні місяці

 

Осінь.

Ось Вересень – мій старший син.

Вересень – щедрий нам врожай дарує,

Вправно і моторно у полях газдує.

Вересень

Першим шелестом стиглого колосся

На землю я приводжу осінь.

Жовтим соняхом

Першим вереснем,

Першим журавлиним вереском.

 

Осінь.

А жовтень у мене – справжній художник:

Листя зелене фарбує у жовте.

Жовтень 

 Листя жовте та червоне

Легко з дерева злітає,

Мов метелик, на долоні

З тихим шелестом сідає.

Сяють золотом берези,

Жовтень цим вінчає осінь,

Журавлиний клин мережить

Висоти холодну просинь.

 

Осінь.  А листопад, найменший мій син, у мене пустун. То сильним вітром завиває в полі, то моросить дощиком, а то весело зриває листя з дерев.

 

Листопад

 

 Я осені найменший син,

 Я часто бешкетую,

 З берези листя обтрушу,

 У гаї попустую.

 

То мокрим обіллю дощем,

То вітром промайну,

То подихом холодним

Всю землю обійму.

 

Дощику ! Чом нас лякаєш?

І гуляти не пускаєш?

Парасолькою новою 

я накриюсь головою

чобітки високі взую

По калюжам потанцюю.

 

Танець з  парасольками.

 

Ведучий:

. Щедра осінь-господиня

Розділила всім дари.

Огірки, картоплю, дині

Навозила у двори.

Скільки ще в саду осіннім

Яблук, груш і слив на гіллі!

Певне, кожен буде рад

Завітать в осінній сад!

 

— Діти! Давайте послухаємо, про що розмовля­ють фрукти.

 

Груша. Вже зібрали хліб в колгоспі,

Листопад прийшов у гості...

Я ж лишилася в саду,

Золотиста, на виду!

Впасти з гілочки не встигла,

Вся, як мед, солодка, стигла,

Хоч би хто мене зірвав

Та діток почастував!

Ведучий:

 Діти, хто це?

Усі (разом). Груша.

 

Яблуко. Я красиве, чарівне,

Всі ви знаєте мене.

Медом-соком як наллюся,

Наливним тоді зовуся.        ,

Той, хто гілочку торкне,

Струсить з дерева мене.

Ведучий:

. Діти, впізнали хто це?

Усі (разом). Яблуко.

 

Слива. Я в осінньому садочку

Причаїлась під листочком.

Довга та синенька,

Дуже запашненька.

Ведучий:

 Діти, відгадали хто це?

Усі (разом). Слива.

 

 

Виноград. Білі, сині та червоні

Восени дозріли грона.

Заквітчав зелений сад

Соковитий...

Усі (разом). Виноград.

        Пісня " Наша осінь щедра "

Осінь. Молодці, діти, знаєте мешканців саду. А зараз я запрошую вас на город, де на нас давно вже чекають овочі. А які  це будуть овочі ви дізнаєтесь відгадавши загадки.

 Загадки про овочі ( овочі по черзі виходять)

 

У темниці виростає

та біленькі зубки має.

Хоч гіркий він і пекучий,

та корисний і цілющий. (Часник)

 

На городі в холодку

сидить м’яч на ланцюжку.

Утекти б на моріжок, —

не пускає ланцюжок. (Гарбуз)

 

Соком діжечка налилась,

на городі примостилась.

Жовтобока і цукриста

так і проситься, щоб з’їсти. (Диня)

 

Сидить панна у світлиці

молода, червонолиця.

Хто до неї завітає —

вітамінами вгощає. (Морква)

 

Борщ із нього варить ненька,

В нього шкурочка тоненька,

Солодкуватий він на смак,

Фіолетовий _ _ _ _ _.

(Буряк)

 

Той, хто їсть його, той знає –

Всіх мікробів він вбиває.

Овоч цей корисний дуже,

Та від нього сльоз калюжа. (Цибуля)

 

В діжці ми їх засолили,

А тоді всю зиму їли.

Солоненькі та хрумкі

У пупирцях _ _ _ _ _ _.(Огірки)

 

Червоненькі кругляшки

Почіплялись на гілки.

Позбираю всіх підряд,

Буде добрий з них салат. (Помідор)

 

Часник.

Хто гострого хоче часник хай придбає,

Він всякі мікроби вогнем випікає.

 

Помідор.

Ось який гладкий я пан.

Маю гарний я жупан.

Помідори всі, малята.

Вітамінами багаті.

 

Диня.

Ви на мене подивіться,

Я дівиця круглолиця,

Жовтобока, запашна,

А до того ж і смачна.

 

Цибуля.

Я цибуля хоч гірка,

Та корисна я така.

Я й цілюща, кожен знає,

Від хвороби захищаю.

 

Морква.

Я морквинка – морквиця,

Овочам усім сестриця!

Пийте сік із морквички

І рум’яні будуть щічки.

 

Огірок.

Огірок я молодий,

Я корисний і смачний

У салаті й просто так

Дуже добрий я на смак.

 

Гарбуз.

А в гарбузовій каші –

Сила й слава ваша.

Хто цю кашу споживає,

До ста років доживає.

 

Буряк.

Я червоний бурячок,

Тут вітаю діточок,

У борщі я не замінний

І смачний і вітамінний.

 

Картопля.

Купуйте куштуйте усі бараболю.

Варіте і смажте із сіллю й без солі

Сто страв господиня з картоплі готує,

Картопля як хліб, вона всіх нагодує.

 

Капуста.

Я капусточка гарненька,

Я кругленька чепурненька

З мене страви всі смачні

Їжте й дякуйте мені.

Звучить пісня

 

Сценка «Пан Гарбуз».

Ведуча.

Жовтопузий пан Гарбуз

Підкрутив зелений вус,

По городу походжає,

Собі пару вибирає.

Морква косу розчесала,

Гарбузові проспівала.

 

Морква.

Ой, Гарбузе-Гарбузоньку,

Візьми мене–дівчиноньку

Я струнка і кучерява.

Буду тобі я за пару.

 

Гарбуз.

Ні! Морквиця не годиться,

Бо худа і жовтолиця

Та ще хвалиться собою

І пишається красою.

 

Морква.

Не худа я а струнка!

Йду за пана Буряка!

 

Морква з буряком танцюють.

 

Ведуча.

Картоплина підкотилась,

Гарбузові уклонилась.

 

Картопля.

Ой, Гарбузе-Гарбузоньку,

Візьми мене дівчиноньку!

Я хазяйка працьовита,

У роботі дуже спритна.

Гарбуз.

Подивись на себе мила!

Личко ти давно не мила,

Ходиш в платтячку брудному,

Не потрібна ти нікому.

Картопля.

Як тобі я не така,

То піду за Часника!

Картопля танцює з часником.

 

Ведуча.

Капустина застидалась,

Тихо з грядочки озвалась.

Капуста.

Ой, Гарбузе-Гарбузоньку,

Візьми мене дівчиноньку!

Я заможна господиня

Хусточок є повна скриня.

Гарбуз.

Не візьму тебе до хати

Бо не любиш працювати.

Лиш одну роботу маєш

Кожен день хустки міняєш.

Ведуча.

А Капусточка сміється.

 

 

Капуста.

Помідор круг мене в’ється!

 

Капуста танцює з помідором.

 

Ведуча.

Цибулина золотиста

Одягла нове намисто.

Цибуля.

Ой, Гарбузе-Гарбузоньку,

Візьми мене дівчиноньку!

Буду тебе лікувати

Всю родину доглядати.

Гарбуз.

Не візьму я Цибулину

Навіть на одну хвилину!

Зла вона і язиката,

Буде мене допікати.

Цибуля.

Як тобі я не така,

То піду за огірка!

 

Цибуля танцює з огірком.

 

Ведуча.

Жовта Диня на осонні

Потягнулася спросоння.

Диня.

Ой, Гарбузе-Гарбузоньку,

Візьми мене дівчиноньку!

Золотиста я і гожа

І на тебе трішки схожа.

Гарбуз.

Обійшов город не марно

Подругу знайшов я гарну.

Буде в мене господиня

Золотиста кругла Диня!

 

Танок овочів

 

Осінь.  Молодці, мої малята,

Любі хлопчики й дівчата!

Гарно осінь зустрічали —

І читали, і співали.

Бачу, що вчитеся гарно,

Що розумні всі і справні.

 

Дякую щиро, любі малята,

Що влаштували для Осені свято.

 

1-й учень. Осене-красунечко,

Осене чарівна,

Ти вдяглася в золото,

Наче та царівна.

 

2-й учень. Всі ми закохалися у пейзажі дивні,

Хоч і сумно трішечки, але ж так красиво!

 

3-й учень. Всюди барви осені, теплі та чудові,

І ліси нас ваблять різнокольорові.

 

4-й учень. А в повітрі пахощі із полів і саду,

Все з городів звезено, складено до ладу.

 

5-й учень. То ж спасибі, Осене, за дари чудові,

Будемо ми з хлібом ситі та здорові.

 

Ведучий. А чому це радість сяє

У очах діток малих?

Бо сьогодні в день чудовий

Осінь коровай дарує їм!

 

Осінь дарує дітям коровай.

 

Осінь. Тепер спокійна я,

Свої турботи залишу на потім,

На наступний рік,

 

Ведучий. Ось і пора нам свято закривати.

Вже в котре себе питаю:

Яка найкраща пора?

Бо всі чудові, й хороші,

А осінь така дорога!

До школи спішать схвильовані діти,

Останній привіт посилають нам квіти.

Кільбаба тихесенько літо снує.

Прощальним крилом журавлиним змахне.

А осінь у танці із пензлем кружля,

Малює барвисті листочки.

У чорні хустки прибрала поля,

Ліси- в золотисті сорочки.

Білим туманом сповила долину,

Багрянцем спалило у лузі калину.

Добра наносила повні двори,

Комори, засіки і погреби.

Вгощаймося, добрі люди!

Благословенна хай осінь буде!

Звучить музика і діти виходять із залу.

                                    

 


     

Коментарі